Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum www.quantumdragoni.fora.pl Strona Główna

Forum www.quantumdragoni.fora.pl Strona Główna » TAKTYKI WOJENNE I NIE TYLKO » PORADY - JAK ZROBIĆ "FS"
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PORADY - JAK ZROBIĆ "FS"
PostWysłany: Czw 16:30, 11 Kwi 2013
djmaxkg
Administrator

 
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


W TYM TEMACIE OMÓWIMY WSZELKIE KWESTIE NA TEMAT TAKTYKI BARDZO BYM PROSIŁ O PRZYŁĄCZENIE SIĘ DO TEMATU.

1. Jak zrobić "FS"

FS to nic innego jak uniemożliwienie przeciwnikowi na zaatakowanie twojej floty i jej zezłomowanie a co za tym idzie nagły spadek w statystykach oraz stajemy się dobrym celem dla innych w najgorszym przypadku robią z naszej planety farmę i nasze chęci na dalszą grę spadaj do zera.
Zatem co zrobić aby temu zapobiec???? Postaram się to omówić w tym dziale posłógując się bardzo dobrym opisem kolegi FURTADOE.

FS z ang. "fleet save"-Jest to nic innego, jak wysłanie naszego latającego dorobku gdzieś, gdzie nie dorwą go nasi przeciwnicy. Sposobów na zrobienie FS-a jest mnóstwo. Niestety (lub na szczęście – zależy po której stronie barykady się stoi) istnieje też dużo sposobów na wykrywanie takich działań i przechwytywania lecących flot (oczywiście w momencie ich lądowania).
Innymi słowy FS, to podstawa grania na OGame, jeżeli dysponujemy flotą (złożoną nawet z samych transporterów). Oczywiście w niektórych przypadkach, lub sytuacjach nie jest on konieczny, a nawet zalecane jest jego niestosowanie, ale o tym potem...

Zasada działania jest bardzo prosta. Wysyłamy flotę, a ona wraca o określonej godzinie, kiedy my możemy ją odebrać. Niby nic trudnego… a jednak.

Aby dopasować czas powrotu floty należy uwzględnić dwa czynniki: procentowa szybkość lotu (która powinna być możliwie najniższa, aby zaoszczędzić na deuterze), oraz odległość celu naszej floty (który również powinien znajdować się dosyć blisko, dokładnie z tego samego powodu).

Kiedy wybraliśmy już cel i dopasowaliśmy prędkość dobrze jest nie zapominać o kilku istotnych kwestiach. Mianowicie:
- Jeżeli nasza flota startuje z planety, która jest w zasięgu falangi wrogiego moona, to powinna udać się na którąś z naszych pozostałych kolonii z misją stacjonuj.
- Jeżeli decydujemy się na atak na idlera, to dobrze jest najpierw upewnić się, że na planecie, lub księżycu nie ma floty i obrony, bądź też jest ona na tyle słaba, że nasze ewentualne straty będą niewielkie.
- Jeżeli lecimy na idlera przez duże „I”, to dobrze jest się upewnić, że planeta ta wkrótce nie zniknie.
- Jeżeli nasz FS puszczamy z moona, ale nie mamy GS-a, to najlepszym celem jest pole szczątków. Taki FS jest niemal niewykrywalny.
- Jeżeli mamy GS-a i FS puszczamy z moona na nasze PZ, to dobrze jest wysłać na to samo PZ kilka fal recków tak, aby dotarły, zanim przyleci tam główna flota. Może nas to uratować przez korzystającymi z „klikania”.
- Jeżeli wysyłamy flotę falami, to nie zapomnijmy zostawić paliwo dla następnych fal.
- Nie zapominajmy też, że pokazany czas loty dotyczy jednego odcinka, a flota pokonuje dwa.

Rodzaje FS-ów.

Sposobów na wykonanie FS-a jest właściwie tyle, ile misji udostępnia OGame. Można puścić flotę z rozkazem ataku, transportu, stacjonowania, szpiegowania, kolonizacji i zbierania szczątków z PZ. Z misji zniszczenia księżyca raczej korzystać nie będziemy.

a) Atakuj
Aby wykonać tego prostego FS-a wystarczy znaleźć farmę (czyli idlera) i upewnić się, że ewentualne systemy obronne są niegroźne, lub w ogóle nie istnieją. Oczywiście warto jest też uwzględnić zasobność magazynów atakowanej farmy. W końcu cel takiego FS-a, to także dorobienie do pensji z kopalni. Jeżeli zamierzamy atakować aktywnego gracza należy się upewnić, że nie ma on silniejszych kolegów. Jest to ważne szczególnie dzisiaj, w dobie ACS-a. Gdy już spełnimy te podstawowe normy bezpieczeństwa, możemy spokojnie wysłać nasze fruwajki.

Zagrożenia:
- falanga
- ACS na docelowej planecie
- obrona i flota na docelowej planecie

Zapobieganie wypadkom:
- sprawdzenie celu
- upewnienie się, że w okolicy nie ma wrogich moonów
- o ile to możliwe, zeskanowanie celu przed dolotem floty

ten sposób wg mnie jest o tyle niebezpieczny że surke zostawioną z fs'a na atakuj moze dorwać jakaś flota innego gracza który leciał sobie na tą planete.

c) Stacjonuj
Jeden z najbezpieczniejszych sposobów na ocalenie naszych statków przed zbyt wczesną emeryturą. Bajer polega na tym, że po zawróceniu floty z tej misji staje się ona niewidoczna na falandze i tym samym można ją stosować w dowolnej kombinacji planet i moonów. Jedynym niewygodnym aspektem tej techniki FS-a jest to, że w pewnym momencie trzeba się zalogować i flotę zawrócić. Inaczej wyląduje ona beztrosko na planecie i albo od razu zginie z ręki (statku?) ścigającej ją floty, albo będzie narażona na ataki z okolicznych planet i moonów. Mimo to jest to, choć wymagająca najwięcej uwagi, najskuteczniejsza forma FS-ów bez użycia moona. Ale uwaga – nie czyni to floty całkowicie bezpieczną. Słyszałem o przypadku, gdy jedna osoba zawróciła flotę, a ta polująca obliczyła sobie procent, czas, itd., po czym wysłała flotę na oko – nie mając możliwości zobaczenia wracającej floty na falandze. Mimo to obliczenia okazały się poprawne i atak się powiódł. Jednak nie martwcie się. Tacy maniacy zdarzają się rzadko.

Zagrożenia:
- zapominalstwo (nie zawrócenie floty może oznaczać jej koniec)
- maniacy polujący WŁAŚNIE na Twoją flotę
Zapobieganie wypadkom:
- zawracanie floty na długo przed jej dotarciem do celu

d) Szpieguj
Ta forma FS-a właściwie nie jest wykorzystywana, ale jeżeli ktoś chce być oryginalny, to może w ten sposób wysłać flotę na planetę kogoś, kogo poziom technologii szpiegowskiej nie jest większy, niż 5. Oczywiście może być wyższy, ale to z kolei może zaowocować ACS-em jakiegoś top10. Poziom 5 gwarantuje nam brak danych odnośnie typów statków w naszej flocie (co i tak nie gwarantuje całkowitego bezpieczeństwa).

Zagrożenia:
- falanga
- ACS
- obrona i flota celu (w przypadku przechwycenia sond dojdzie do walki naszej floty z zasobami szpiegowanej planety)

Zapobieganie wypadkom:
- upewnienie się, że w okolicy nie ma wrogich moonów
- upewnienie się, że w okolicy nie ma silniejszej floty, która doleciałaby do planety-celu przed naszą
- nie korzystanie z tej formy FS-a

Inne możliwości robienia FS z innymi misjami sa niebezpieczne, lub wymagają naprawde dużego doświadczenia w Ogame,Którego ja nawet po 10 miesiącach gry nie posiadam:P dostępne rodzjae Fs :
-misja transportuj
-kolonizuj
-zbieraj

Kiedy FS-a nie robić?
Jest kilka sytuacji, w których robienie FS-a (lub tradycyjnego FS-a) nie jest zalecane. Oto kilka z nich:

* Spodziewamy się ataku słabszego przeciwnika, a nie posiadamy obrony (są to sytuacje raczej z pierwszych miesięcy gry). Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji najrozsądniejszym wyjściem jest wysłanie floty na 10% „gdziekolwiek” blisko i czekanie. Jeżeli atak nastąpi, to zwyczajnie zawracamy flotę albo tak, by wróciła przed tamtą, albo zawracamy od razu, a potem wysyłamy ponownie i robimy, co wyżej.
* Mamy flotę, która sporo pali, a nie możemy jej nigdzie blisko wysłać. Do tego mamy bunkier, a zysk z floty w porównaniu ze stratami, jakie poniesie przeciwnik jest ujemny. FS raczej nie jest opłacalny. Nikt zapewne nie zaatakuje, ale ryzyko zawsze jest


MACIE TU WSZYSTKO OPISANE I JEŚLI KTOŚ STRACI FLOTĘ BO NIE ZROBIŁ FS NIECH NIE LICZY NA POMOC PRZY JEJ ODBUDOWIE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:16, 12 Kwi 2013
zawista

 
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślino


a gdzie punkt B?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:21, 13 Kwi 2013
djmaxkg
Administrator

 
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


hym nie ma "b" SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:09, 14 Kwi 2013
Tomala

 
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


chyba nie doczytalem o FS z moona na PZ która jest nie do wykrycia w żaden sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:56, 15 Kwi 2013
zawista

 
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myślino


tak wlasnie jest "podobno" nie do wykrycia
sam tak robie i polecam posiadaczom moona


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PORADY - JAK ZROBIĆ "FS"
  Forum www.quantumdragoni.fora.pl Strona Główna » TAKTYKI WOJENNE I NIE TYLKO
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin